fredag, januari 15, 2010

Jag är med.......gallsten!
Tänk att man kan bli så glad över att vara sjuk :) Var på ultraljud av gallvägarna i Tisdags och fick beskedet att jag är full av små gallsten..ca 7 stycken i nuläget som är ca 4 millimeter stora var och en.
Nu ska mina bilder skickas hej vilt runt om i Landstinget innan jag får svar om det blir operation eller ej. En sak är säker...får jag ett sånt där jä**la anfall igen så åker jag till akuten så får de fasike mej operera mig akut!(vad kaxig jag är nu.. va ;)

För övrigt så har det inte hänt så mycket spännande..hade ju 11 dagars ledigt efter nyår,men det var ju så jädrans kallt hela tiden så det gick ju inte att göra så mycket i träningsväg med hundarna.
En åktur på skidor fick de. Matte fick nästan ett helt astmaanfall efteråt..det var alldeles för kallt..så då la jag ner den verksamheten..snabbt :)
Jag röjde lite här hemma..med hjälp av Duracell såklart...hon sydde fina rosa fleecedojjor till flickorna så de skulle slippa hoppa omkring på tre ben i kylan, det var ju snällt :) Tack!
Nu hoppas vi på mildväder i helgen så vi kan träna lite utan att frysa halft ihjäl!!
Trevlig helg!
//H

4 kommentarer:

Annika sa...

Så du har lite grus i maskineriet!..;0)

Camilla sa...

Grattis, en diagnos!!! Och något som ju faktiskt kan åtgärdas!!

Ullis 40 sa...

Ja så var du ju faktiskt på ett trevligt 30 + kalas!!!! Icke att förglömma! Kram

Ann-Charlotte sa...

Nää usch,men skönt att du vet vad som var fel.
Här har det oxå varit allt för mååånga minusgrader,brrr och ingen eller pyttelite träning.=( Så nu längtar jag till våren, lägerträff och massor med träning.=)
Sköt om er väl och ha en fin vecka!
Kram