söndag, september 17, 2006

Nu rycker matte in i lumpen!


Ja, så var det dax då , för den där veckans militärtjänstgöring. Jag fattar inte hur jag ska klara mej från dogsen en HEL vecka !! Men jag hoppas att min snälla mor, far och Henkan tar väl hand om dem..Henrik säjer att jag inte litar på honom och kommer att ringa varje dag..å jag tror han har rätt i ringandet iallfall.

Troja har fått vila större delen av veckan efter att ha haft ett rejält järnsläpp både i spåret och på lydnadsplanen i Onsdags så gav jag upp ett par dagar. Igår så la jag ett spår på ett kalhygge (hon verkar gilla dem) och hon tog alla appoterna(4st) och så hittade hon en vimpel som ramlat ner och den plockade hon oxå..märkliga hund. Nu ska hon få vila denna vecka när jag är borta, Henrik ska konditionsträna henne ordentligt bara.


/Heléne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Henrik!!!!
Passa på att motionera Troja samtidigt som du drar ner på maten, så kanske inte matte känner igen henne....
Nu när hon inte kan lägga näsan i blöt heller....He He

Heléne sa...

Så här i efterhand så vet vi ju vem det var som blev motionerad förra veckan ..å det var ju inte Troja :o)