onsdag, oktober 04, 2006

Matte har gjort TFU-G utbildning





Vi provar skyddsmaskarna inför övningen med tårgas...jag ser ut som en fisk! :o)


Nej, det är inte lera som jag har i ansiktet..försvarets smink, fanns i 3 färger,svart, grönt och bajsbrunt!


Jag försöker släcka elden

Se och lär :o) Min första skjutning med pickadoll... snacka om nybörjar tur!!


Vi är påväg ut i skogen på äventyr,med fullpackad väska..










Och det vill hon aldrig mer göra om :o) Nä, skämt åt sido så var det nog jävligt nyttigt för latmasken att göra denna ''hemska''utbildning. Och det var som en avgiftningsklinik för mej och mitt colaberoende..jag har inte druckit cola på 12 dagar!!! Helt otroligt, jag ska försöka stå emot så länge som det går :o)

Nu till utbildningen,vi har lärt oss om Folkrätt, C-stridsmedel, Blödning, Andning, Pistolskytte,Brandskydd,Lite om försvaret i allmänhet mm.
Vi har fått gå med packning och stridsbälte. Sovit i tält, ätit frystorkad mat( faktiskt mycket godare än jag trodde) och lärt oss att gå och klä oss rätt (väldigt viktigt i försvarsmakten :o)

Väckning runt 06 varje morgon och så höll vi på till ca 22 på kvällen, snacka om att bli fullmatad med information. Sen skulle man sova i sal...och där var det ju inte speciellt tyst! Jag som bor på landet höll på att få spunk! Tacka gud för öronproppar :o)
Maten var helt ok och jag åt till och med frukost...den vanan har jag dock inte lyckats att förankra, för när jag kom hem så kom jag in i gamla vanor igen...ja ja får ju nöja mej med colan så länge.

/Heléne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!

Nähä, om jag skulle ta och dricka lite cola nu...?

/Camilla
altibos.se

Anonym sa...

Tänk att du kan se så hemsk ut! Granris på huvudet och allt...
Och sminkningen...helt OK tycker jag! :o)