tisdag, juni 19, 2007

Nedräkningen har börjat!
Efter 4 dagars långledighet så ska man pallra sig i väg till jobbet i morgon för de sista 5 dagarna, Det enda positiva jag kan komma på med jobbet just nu är att det är storhelgstillägg i helgen :o)
Har ni sett vilken upplyftning bloggen har fått!!!...å jag har klarat det alldeles själv (Jäv.. vad bra jag är!) Nu får vi se om hemsidan får en ny design under semester..hoppas går ju alltid :o)
Igår satte jag igång med lydnadträningen på Troja igen, det var varmt och hon tar slut alldeles för fort då...tyvärr. Men hon tyckte nog att det var ganska kul ändå. Just nu tränar vi snabba lägganden a la Lena metoden, vilket innebär att jag backar och Troja följer efter mig sen säjer jag Ligg och hon får belöning när hon lägger sig snabbt, kastat över huvudet :o) En budföring blev det oxå, Troja gillar ju att springa.
Idag så har vi varit i Klippan och badat. 22 grader varmt i vattnet. Som vanligt så försöker Bella dränka Troja...idag så var hon under vattenytan bra länge innan hon frustande tog sig upp, dumma Bella!!! :o( Hon fick gå upp och lägga sig i bilen, det är lugnast så.
Tog några badbilder men lyckades förståss glömma kameran kvar där borta, å nu orkar jag inte åka och hämta den.
När jag kom hem så var det bara att sätta igång trimmern i trädgården...fy vad ogräs växer snabbt. Troja och Bella roade sig själva med vild lek...var det inte Bella som skulle vila??
Hon har inte haltat något idag, vi får väl se hur hon är imorgon, det där med vila är inget som passar henne speciellt bra.
Har varit en kortis till klubben idag igen. Tränade apportering med Troja. La apporten framför henne och kallade in..det gick skapligt, tränade lägganden oxå och lite fotkommandon.
Imorgon är det bevakningsträning ...hoppas Troja är tillbaks till sitt gamla jag och markerar figgarna istället för att käka gräs :o)
/Heléne

Inga kommentarer: