söndag, augusti 12, 2007

Sovmorgon och sökträning



Bella och Karin i sökskogen


Troja och Heléne


Ross och Andreas





Idag så hade Troja och jag sovmorgon, ända till 10.00...vet ej när jag sov så länge sist. Troja låg på rygg med alla 4 tassarna rakt upp i vädret och hade inte den minsta lust att gå upp :o)
Jag gick ut och klippte gräset ( gud va tråkigt!!) Troja rörde sig inte ut fläcken :o) Det är jobbigt att bli Champinjon ;o)

Klockan 14.00 hade jag och Karin bestämt att vi skulle mötas upp i Örebro och köra lite skogssök. Eftersom Honey är dräktig så fick hon låna Bella att köra med i skogen. Det gick jättebra förutom att hon höll på att äta upp sin mattes näsa till mellanmål när hon skulle skalla på mej :o( så jag fick ta i ordentligt i tonen och säja BACKA! Hon blev trött rätt så fort idag,tyckte jag. Men Henrik och hon hade varit på långpromenad på fm så det kanske inverkan... att man inte har legat och möjjat halva dagen som viss annan schnauzer fröken hade :o)


Troja fick 2 figgar i vadera hörnet , sen fick hon 3 tomskick efter varandra. Det gick bra för nu går jag in och möter henne och så skickar jag henne i farten...samt ger en hel massa beröm när hon är ute på djupet. Sen avslutade vi med en figge till. Hon fick gå till bilen och vila en stund...eller tagga upp sig lite medans de andra körde i skogen. Sen tog jag ut henne igen och hon fick först ett tomslag och sen en figge, lilla hjärtat skötte sig jättebra så matte är nöjd å hundarna är trötta :o)


Efter träningen så åkte vi till Subway och käkade lite.....supergott , att en varm macka kan vara så fantastiskt god :o)


Nu måste jag åka och tvätta Henriks volvo...han var inte speciellt imponerad av hur jag lyckats skita ner den i går när jag var till Oslo..så det är väl bara och åka å tvätta den hur gärna jag än vill slippa :o)


/Heléne

Inga kommentarer: