lördag, augusti 11, 2007

Troja kan från och med idag titulera sig Nuch!!!!






Hon var inte vacker den stackars hunden när hon klev in ringen.
Hon såg mer ut som en råtta än som en riesen :o) Matte var ingen vacker syn hon heller ,såg mest ut som en dränkt katt......det var så jäv.. blött!!! har nog aldrig varit med om maken till regnväder. Ösregn, ösregn å mera ösregn.

Jag hade tagit på mej mina nya
gore tex dojjor som tur var, för det var nog det enda stället jag inte vad blöt om :o) Min kära kompis Ullis var optimist när vi åkt i morse och satt på sig ett par sandaler...gud vad hon var lerig om fötterna när vi åkte hem :o)

Ulrika torkade sina byxor hängandes ut genom fönstret i 120 knyck ungefär påvägen hem..gud va vi skrattade. Hon skrek ut några väl valada svordoms ord om sin domare oxå..hon fick en slät 1:a och fick inte ställa upp Gry för domaren..han var helt knäpp!!

Jag skrek mera av glädje än av ilska:o)..men jag trodde att vi hängde löst där ett tag för jag var säkert inne i ringen i 15 minuter!!!!! Norska kennelklubbens VD var med och skulle lära sig riesen, så det var mycket prat och Troja och jag fick spring flera varv innan domaren hade bestämt sig. Troja hann tröttna flera gånger om både på regnet och på att de skulle hålla på att ta i henne....hon är lite känslig för tillfället, tror att hon ska börja löpa snart för hon är inte sig lik. Igår så svarade hon upp mot big boss(Bella) 2 gånger så det slutade i slagsmål, det gör hon aldrig annars, så nåt är det pågång.


Här kommer kritiken..på Norska:

Meg god type, tilstr langt hode, meg bra hals, front, rygg , lend og kryss tilst ben stam, godt vink bakpart, jordvinn,bev meg god pels og farge, meg bra poter, korr bett , noe blöte örer, god mentalt Ck, Cert, Cacib, Bir, Nuch och crufts kvalifiserad!



Nu blir det ingen mer utställning på ett tag ,ska försöka ägna mig och brukset och bevakningen. Cert prov i Oktober ...mamma mia!! Och så ska Troja förmodligen få ett lite syskon...en Border collie :o)

/Heléne


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken FIN bild det blev!

Anonym sa...

Grattis önskar Lena & Sheger

Anonym sa...

Jätte grattis till den norska champinjonen ;).

Så du menar att du har tänkt att byta ras till en svartvitflugsnappare? Här gäller det att hänga med i svängarna.
//Marina

Anonym sa...

Gött me en champinjon-kompis :) Glattis!!