onsdag, april 16, 2008

Gränsvallar läger och vallkurs med Karin Söderberg

är vad Undra och jag har pysslat med de senaste 5 dagarna. Allt har varit superbra...förutom vädret. Ska försöka uppdatera med mer bilder senare i veckan ..nu orkar jag bara inte :o)
Hur som helst så förvandlades min lilla söta Undra på en dag från ängel till ett monster i vallhagen..det var ju tur att jag gick kurs just precis den dagen så jag fick hjälp med henne...jag tror att det finns rätt så många ''arga tanten kort '' på mej... men inte i min kamera. Karin sa..du är inte såå söt som du ser ut till Undra :o)
Idag har jag varit och inhandlat en piska...man måste tydligen ha vapen med sig nu för tiden i fårhagen, både piska och flaska med sten...hmmm

På lägret så tänade vi sök. Hade helt glömt bort vad jobbigt det är att gå i skogen en hela dagarna( hur kan jag ha glömt det sen riesenlägret??), inte blev det bättre av att knät vek sig bakåt 2 gånger den första dagen :o(
Undra skötte sig fin fint..hon är för söt. Vindningar vad det vi körde med småisarna och det klarade hon bra fast det nästan inte var någon vind någon av dagarna.

Tack alla trevliga Gränsvallare för ett roligt och givande läger!!! Nu laddar vi till vallägret i sommar.......Hur svårt kan dä va??? ;o)

Jag försöker hålla koll på får och hund.... vilket slutade i att jag kollade nära på vilken
kvalitét det var på gäset i hagen :o) Den bilden tänker jag inte lägga ut!!..he he

//Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du helt sanningsenlig när du säger att du varit på "vall läger"...Med tanke på piskorna....Nej säg sanningen!! ;o)