måndag, maj 25, 2009

Träningstävling
Ja, så har jag träningstävlat med Undra i lydnadsklass 1 då, är nöjd med henne, lite frånvarande i linförigheten bara, från att ha gasat på träning och legat för långt fram till att pendla och släpa något efter till och från nu på tävlingen. Hon tyckte nog att det var jädrigt skumt att inte få någon belöning i själva gång momentet,jag kanske ska börja med externbelöning på henne?..får fundera lite på det.
Hur som helst så avstod jag platsen och ställandet, båda med koff 3 enbart för att jag vill att hon ska ligga hundra på platsen och att ibland korregerar någon sin hund verbalt och det går inte med Undra , hon tycker det är skitläskigt. det visade sig att jag gjorde rätt i att inte testa och lägga henne...bra matte!
Ställandet började vi träna in på ett annat sätt i onsdags, för det föregående har inte funkat alls, så nu stannar hon till iallfall, tänk att detta moment ska va så himla svårt att få till!!!!
Det får bli hårdträning på bägge dessa moment i veckan..
Helhetsintrycket var inte med i tävlingen.
Här kommer resterande betyg från denna träningstävling:
Tandvisning : 10
Linförighet: 7, pendlar,dk,släpar
Läggande: 8, tempo,sätter sig före
Inkallande: 10
Apportering: 8, tugg
Hopp över hinder: 9,avslut, hoppar
Helhetsinryck: ------
Platsliggning: ---,avstår
Ställande under gång,----,avstår
Nu är det bara att köra på så det ryker och träna :)
Men just nu är det sängen som gäller!!
Fridens!!
//H

Inga kommentarer: