söndag, maj 31, 2009

Klubbmästerskap


Undrisen och jag har tillbringat större delen av dagen på bruks. Imorse så var det KM i bruks och på em var det KM i lydnad.
Tur som en tok så upptäckte jag igår kväll att den lilla bc:n hade börjat löpa, så jag blev osäker på om man fick vara med eller ej. Men det var inga problem, fick gå sist förståss.
På brukset så tävlade vi i apellspår, avstod platsen..hade ingen lust att lägga Undrisen bredvid två risenhanar ( hon hatar riesenhanar!!!..lika mycket som matte hatar fästingar och orm )
Vi kom på 4:e plats, på 157 poäng..jag kanske inte ska tala om att det bara var fyra startande;)
Betyg som följer: ( mattes kommentar i parentes)
Spår: 9 ,Stannar ngr ggr,snurr i vinkel
(stannade och käkade något gott i gräset samt snurrade väldigt i andra svängen)
Budföring: 9 , stöter på fig och förare
(..hon tyckte att vi var hennes personliga krockkuddar...)
Lydnad:
Linförighet: 5 , dk, sitter ej,växlar pos, drar i kopplet,tränger vä sväng.
( ja, här var varken matte eller hund med i matchen :( )
Framförgående: 0, snurrar, dk, föraren ikapp
(ja, om vi säjer så här..jag får sluta belöna med boll bakifrån..hon vet vad före är iallfall)
Platsläggande: 9 , något sen ner
(hmm, det är bara att gå tillbaka å grunda lite mer på själva läggandet)
Inkallande: 9, tempot ( ..vart tog det vägen??)
Apportering: 5, leker , tuggar,extra kom, släpper
( här tyckte Undra att hon kunde skita i matte för en stund å lajja lite själv)
Hopp: 0, hoppar ej
( va? ska jag hoppa..låste på testledaren!!)
Platsläggande: avstår
Efter brukset så åkte Undra och jag ner till sjön så hon fick ett svalkande och välförkänt bad.
Klockan 14.00 var det samling för lydnaden, å jag tvekade länge innan jag bestämde mej för att tävla där också..mest pga värmen..kanske lite pga av löpet oxå.
Vi fick iallfall sista startnummret, nr 11.
Avstod även denna gång platsen.
Betyg :
Platsläggande: avstår
Tandvisning: 10
( nemas problemas)
Linförighet: 6,5 ,pendlar, går ifrån, sitter snett,nosar,tränger,dk
(det här måste vi lägga jäkligt mycket jobb på ..känns det som)
Läggande: 9,5 , sättandet
(eftersom jag aldrig sätter upp henne på träning och inte annvände rätt komando så får jag skylla mej själv!!..fy på sig matte!!)
Inkallande: 9, hopp i avslutning
(???)
Ställande: 9, transport,steg sitter tidigt
( snacka om att jag inte vågade titta på hunden på tillbaka gången..var livrädd att hon skulle tro att bollen skulle komma. Hon var allt för långt fram i transporten, annars är jag supernöjd med detta bertyg, för förra veckan så stannade hon inte ens)
Apportering: 8, tar tidigt
( ja, bättre det än inte alls )
Hopp över hinder: 10
(brååå!!)
Helhetsintryck: 8, kontakt mellan momenten
(ja, det tar jag ..Undra var mycket alertare på eftermiddagen än på förmiddagen, mest för att matte hade en helt annan attityd!)
145 poäng och en 2:a plats. Hade lika många poäng som vinnaren men eftersom jag avstod platsen så kom jag 2:a...men det gör inget :)
Nä, nu har vi vilat färdig..ska åka iväg till klubben en kortis igen och träna lite agility..blåbärstävling på tisdag ;)
Morsning!!!
//H

3 kommentarer:

Ullis sa...

Ja men ni fick ju pokal!!!!!!!!! ;o)

Camilla sa...

Grattis, grattis!! Och lycka till ikväll på blåbärsagilityn.

Och du, banan, den går man nogsamt innan tills man kan den. Och glömmer man bort sig under loppet så får man chansa... Det svåraste är när man ska ta samma hinder flera gånger, vilket varv är man på och vart ska man nu?

Ann-Charlotte sa...

Hej på er!
Grattis till KMet,hoppas att agilityn gick bra.=)
Ja snön har smält och gräset är grönt även här,wiiihooo!
Vi har tränat lydnad 2 ggr i veckan,de du och Meja är sååå lycklig.;0)Kul om du skickar bilder från lägret,då min kamera inte var med.
Sköt om er väl och ha en trevlig helg!
Kramisar