söndag, december 27, 2009

Julen är äntligen över!!
Så var det över för den här gången då...jag överlevde med nöd och näppe. På juldagskvällen höll jag på att dö av tristess bara.
Julaftonen var inte riktigt lika tråkig. På kvällen var hela familjen till brorsan, och barnen hade fått ett Wii i julklapp. Tunering i diverse grenar så som bowling,bågskytte ,tennis och fäktning....snacka om att få speldjävulen i sig, och eftersom alla är släkt så var det ju fler än jag som fick det..även den lilla sexåringen :)
Hur kul som helst och så fick man lite motion på all julmat.
****************
På juldagen så tvingade jag med mig Hans på rapport träning i skogen. Hundarna var hur duktiga som helst. (som vanligt) får ju nästan lite dåligt samvete att jag är såå jäkla dålig på att träna med dom när de går så bra i både sök och rapport. Får bli skärpning nu så jag kommer ut att tävla snart :)
Hur som helst så fick de både förlängning och ett litet "vägskäl"som de klarade av mycket bra båd två..Undra har ju helt fattat vad rapport går ut på så hon får springa först, så får Grejja drag på henne. Långbenta Grejja är som en lite gazell i skogen..jädrar vad det går :) Undra är faktiskt jäkligt snabb hon med..fast hon har så korta ben :)

Hundarna vid C stationen (taget med mobilen)
*********************************
Idag så var det KM i fårvallning i Bergslagens VK. Inomhus i ett ridhus.
Grejja fick vara hemma hos Henrik och Bella...det varför kallt för att vara med i bilen.
Att valla i ridhus är inte det lättaste, lägg där till att man ska få fåren att gå slalom mellan koner och andra div konstiga grejor. Undra skötte sig skapligt (vi har ju inte vallat ordentligt heller)
Och i år så fick vi faktiskt in dem i fålla också,efter lite knövel :)
Domare var Karin Söderberg och vi fick små kritiklappar efteråt..på min stod det. Fina rörelser,lydig hund. Träna lite till och det blir perfekt..plus titta på fåren!!
Ha ha..vad ska det var bra för... att titta på fåren, när man vallar?? ;) Som ny så glömmer man lätt fåren och tittar mest bara på hunden, men det är bara att träna på. Undra tyckte det var kul och jag oxå. God soppa och trevlig folk också :)
******************
Imorgon är det jobb igen, i hela tre dagar, sen har jag tagit lite semester så jag blev ledig i elva dagar..gött :D
//H

3 kommentarer:

Annika sa...

Vad duktig du har varit!
Kan du inte anordnad en sökhelg i Karin och Andreas skog??;0) Vi kommer!! Nä nu måste man väl ut och aktivera djuren...igen..

Ullis snart 30+ sa...

Jaha...du glömde nämna att du varit här också på julafton!!!!! Hmm! Ja och hade du tråkigt på juldagen kunde du kommit hit! Kraaaaaaaaaaaam

Camilla sa...

Wow! Två blogginlägg samma månad!? Hinner du med ett tredje också, tro?