lördag, december 19, 2009

Redan jul???
****************
Tydligen...jag är ju "lite" antijul och har inte köpt en enda julklapp än :)
Men det är lugnt, det är typ fyra dagar kvar...eller nåt till julafton så jag hinner väl.
**********************
Förra veckan så började båda flickorna löpa..bra med synkade löp så man slipper skiten sen.
Bella är oxå på G...hon var här förra helgen och bossade lite när Henrik var bortrest.
Grejja skar sig i tassen förra fredagen på eftermidddagen..är det inte typiskt att det ska hända saker en fredag em.
Det såg ut som Stockholmsblodbad i hallen..tur att man har grejor hemma.
Det enda som inte fann var dock en sko till lilla tassen..så det fick bli ilfart till Veterinären..som givietvis hade stängt och var påväg att åka när jag kom farandes:(
Han stannade bilen så snällt och låste upp så jag kunde köpa min sko..det kallar jag service :)
************************
Det blev vila på lördagen..men sen orkade vi inte hålla oss. Skogsök hos Karin och Andreas på Söndagen.
Tänk vad lyxigt att ha en alldeles egen skog att träna sök i.
Jag hade inte så höga tankar om mina två små pärlor..vi har ju inte tränat sök på evigheter..tänk så fel man kan ha.
Båda hundarna var riktig duktiga..och de tyckte det var skitkul. Nu är det dax att börja lära dom markera med lösrulle...
***********************
Annars händer det inte så mycket fantastiskt här..jobb..mörkt..vaknar alldeles för tidigt på mornarna(04.40 prick..typ varje dag)..man blir väldigt trött på kvällen då :(
Imorgon blir det fårvallning i Granbergsdal om vädret tillåter, ska bli kul..kommer inte ihåg när vi vallade på ett stort gärde sist. Undra får ju flytta lite på fåren här hemma,men det är inte samma sak. Grejja ska vara hos sin älskade moder under tiden som vi roar oss...
Idag har vi försökt oss på de årliga julkortsbilderna..med blandat resultat :)
Kan ju inte påstå att de är speciellt glada och samarbetsvilliga när tomteluvorna åkte på ;)
God Jul allesammans!!!!


















2 kommentarer:

Ullis sa...

Världens goaste tomtar :o)!
Kram och Välkommen till Degerfors!

Camilla sa...

Söta som smällkarameller båda två. Även om Grejja är liiite sötare förstås, vem kan motstå en lockig riesen med tomteluva??