lördag, augusti 12, 2006

Troja Norsk vinnare - 06!!!!






Nu har lilla Trojis äntligen fått en titel till sitt namn, Nv-06 Altibo's Derby :o) Efter magplasket i Hamar i fjol så var jag riktigt nervös innan jag klev in i ringen..jag åkte ju ut med en 2:a sist och var inte så där jättemunter att ha å göra med de ca 45 milen hem. Men ,idag var det annat ljud i skällan *ler*
Troja blev visserligen ''bara'' Bim men det räckte ju för att få titeln och inbjudan till Crufts samt en pokal och tre stora rosetter..mattes lycka är total, Troja är mest trött och hungrig :o)
Domare var Hassi Assenmacher-Feyel från Tyskland, och här kommer kritiken, iallafall det som går att tyda:

Good size,exellent head proportions,nice head lines, Dark oval eyes, exellent pigmentation,Well built body, long neck, strong topline, deep chezt, Rather good .... (Vet ej vad det står) well angulated behind, moves well , exellent coat, good temp.

Nu åker pälsen av , sen ska matte ta sig en funderare över om hon ska åka till Polen på WW-06 eller till Hamar på NordV-06.. det tål att tänkas på.


/Heléne



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara forearm?

/stolte uppfödaren
altibos.se

Anonym sa...

Jätte grattis till titeln Norsk vinnare och certet :), hon är en riktig snygging den där Troja ;).
Vi "skolkade" från klubben igår, jag tycket det var lite jobbigt att åka dit när det åskade :/.
Men nästa tisdag kommer vi (det är säkert för jag ska på möte ;))