lördag, juni 06, 2009

Mina byxor är snabbtorkande....
Sa jag idag när jag när det började små regna i spårskogen..men vad hjälpte det när himlen bokstavligen öppnade sig efter en stund , vi var blöta ända in på skinnet. Undra skötte sitt spår bra, trots ösregn och att Karin hade gått spåret och inte jag, samt att det var mycket längre än vad hon någonsin spårat, hon missade två apporter av fem. Men jag är nöjd ändå :)
**********************
Grejjan fick ett rakt spår, men hon hade fullt upp å kolla vad Karin,Andreas och Honey hade för sig på andra sidan vägen så på första delen så var hon inte speciellt koncentrerad, när de försvunnit utom synhåll, så hittade hon en pinne och slut.
***************************************
Jag hade en hel del ombytes kläder med mig i bilen..ibland är det bra att ha mycket grejjor i bilen fast det ser ut som man bor i den om någon tittar in :) Gud va skönt det var att komma i torra kläder!! Inga fel :)
*****************************************
Annars har veckan mest bestått i av att ha magont :( Inge kul, men jag har slutat och ulka nu när jag äter Losec alltid något...
I tisdags kväll så trotsade jag det magonda och åkte iväg på Blåbärs agility med Undran. Kan ju bara säja som så, jävla S som lurade mej å sa att banan skulle vara sååå lätt..my as!! Den var ju skitsvår!!!! Lägg då till en gasad BC och en mindre rörlig matte i denna ekvation så förstår ni vart det slutade....
97 meter 15 hinder och tunnlar (banskiss nedanför, ett hinder saknas mellan 13 och 14)
Idealtid 49 sekunder.
Undra gasade på som värsta gasellen..förbi en tunnel och ett hinder, så vi fick 15 fel, vi var i mål på 29,60 sekunder..gissa om det gick snabbt???
Vi kom på en 8:e plats och fick diplom och så valde jag en valfri start i en ny agilitytävling anordnad av KASK .
De bara skattade åt mej och sa att jag skulle gå en agilitykurs :) Ja, men när startar det någon sån då????
********************************
Var iväg med Ibbe och hennes killar och tränade lite igår kväll uppe på klubben. Med Undra så tränade jag target på balansen och A hindret och lite bana. Ibbe körde banan med henne oxå..inte brydde hon sej om vem hon springer med..bara hon får springa :D
Grejja fick oxå köra lite bana, hon börjar att fatta galoppen nu..men över något j.vla A hinder vill hon inte springa..jag får belöna bara hon går upp en pytte bit, förhoppningsvis så släpper det snart...


Nä, nu blir det till å dyka ner i diskbaljan :)
Fridens!!!
//H

1 kommentar:

S & B sa...

Fniss, det var ju bara en ballongbana...sprättlätt efter vad jag hört!
Kul att få höra dig flåsa och hojta...VÄNTA, VÄNTA UNDRA!
Synd att jag missade showen!
Puss o kram
S ;)