fredag, mars 31, 2006

Jiiippi!!!Äntligen har de kommit..9 små valpar fanns det i Bellas mage. 5 pojkar och 4 flickor som alla vekar vara pigga och krya.Jag har knappt sovit något på hela natten, stod i telefon kontakt med Camilla mest hela tiden.(stackars henne som fick ta hand om både Bella, valpar och en nyfiken fodervärd på samma gång!)
Bella verkar ta det hela med ro, hon är en super mamma enligt Camilla.Hon krystade och tvättade valpar samtidigt inatt..det kallar jag simultanförmåga :O) Hon har ju tvättmani till och från på stackars Troja oxå..så de där valparna lär vara skinande rena hela tiden, om de inte tappar pälsen av allt tvättande ;o)
Trojas ''bellasjuka'' har fortfarande inte släppt, hon ligger här i bädden och tittat på en som hon sålt smöret och tappat pengarna...stackars liten ( att man kan sakna ngn som är sååå dominant??)
Nä, nu ska vi åka förbi mina föräldrar så Troja fyller ur midjan lite till innan '' bantningssäsongen'' börjar!
/Heléne

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till valparna! Ska du ha någon själv? Fast tre riesen kanske är mycket? Men jag vill bra gärna ha en efter Elektra och då kan det bli två dvärgschnauzergubbar och två riesen...

Anonym sa...

He-he! Fast jag svarade ju inte riktigt varje gång du ringde i natt... ;o)

Bella njuter av sin babylycka och ägnar inte en tanke åt stackars bortglömda, övergivna Troja.

Anonym sa...

Grattis till valparna! Det blev en hel hög ja ; ).
Va kul att du har börjat blogga, då får jag ju läsa om vad ni gör när vi inte ses på klubben : ).
//Marina

Anonym sa...

Förresten, vad är filckor och kyra...? Sprungit vilse bland tangenterna? :o)

/Camilla
altibos.se