tisdag, juni 06, 2006

Imorron kommer husse hem!

Och det tackar jag för! De sista dagarna har de varit monster bägge två..eller så har matte varit på extremt dåligt humör. Kanske kan det bero på att Bella vaknar vid 4 snåret varje morgon och tycker att matte oxå ska stiga upp då? Matte behöver åka på semester hon oxå!!!

I Söndags, så lämnade jag dem hemma en timma ungefär för jag hade liksom lite abstinens efter datorn (jag sufar ju hos Henrik). I allafall, när jag kom hem så hade de levt rövare rejält..och jag kan ju bara gissa vem som börjat (Bojjan) . De hade fått upp garderoben där jag förvarar ben hundgodis och lite annat smått å gott. Det låg dekorsand i hela köket! Ätits ur fodret och tuggats på ben!
Gissa om de fick skäll ( ja, jag vet att det hjälper ju inte men jag blev så jä... förbannad!) De låg i sängen och vågade inte röra sig på ca 1 timma. Jag satt i vardagsrummet och filade på en annons som löd ungefär så här :BYTES 2st riesenschnauzrar bytes mot mindre väskhund utan tänder!
En annan variant har varit att man kanske ska ta å grilla dem på fredag..hundkött ska ju vara gott har jag hört :o) Närååå, det blir det inget med men ibland så.....

Efter mitt lilla vredesutbrott så har de varit skapligt lugna, både igår och idag har vi varit ute på klubben å tränat lite lydnad. Troja vet inte vad stanna kvar är längre! Vet ej vad som hänt?..får börja gå ut väldigt kort ifrån henne så hon inte får chansen att gå efter mej. Bella har jag oxå haft ute lite grann så hon fått luftat sig. Hon tycker fortfarande att hon är bäst och vackrast..ingen förändring där inte!:o)

Nä, nu ska de få duscha..de rullade sig på en stendöd rutten sork förut! ..äckelpottorna ;o)



/Heléne

Inga kommentarer: