onsdag, maj 31, 2006

Besök hos Veterinären

Idag har hundarna och jag varit iväg till veterinären. Igentligen så hade jag beställt tid till Bella för att hon fortfarande blöder till och från, men lilla Trojjis har börjat att nysa å klia sig i ögonen så han tog en titt på henne med.

På Bella så tog han en odling från livmodern och det tyckte hon inte var speciellt trevligt men hon var skapligt duktig ändå. Det har skickats iväg till SVA och tar ett par dagar innan vi vet om det är någon bakterie som måste tas kål på. Hon är pigg och har ingen feber så det är ju positivt iallafall.

Så till Troja...ja vad ska man säja , jag blir så full i skratt för hon är ganska lik mej när jag var liten.Veterinären ville lyssna på hennes lungor ,men Troja var skeptisk till det hela och det slutade med att hon satt uppe på en stol med STORA ögon, som blängde på honom. Hon satt iallafall still så han fick lyssna :o)

När jag var barn så var jag nog inge rolig att ha med mig till doktorn...har fått höra att jag både gömt mej under bord och bakom stolar vid ett flertal tillfällen...stackars mamma, nu vet jag hur frustrerad hon måste ha kännt sig när jag tvärvägrade att krypa fram från mina gömställen :o)
Troja har nog fått ett förkylningsvirus så båda ska vila ett par dagar...och ni som har två hundar vet ju hur lätt det är!
Jag passade på att väga dem när jag ändå var där och Bella vägde 34,1 kg och lilla mullisen Troja vägde 35 kilogram...hon behöver nog gå ner iallfall 2 kg, eller hur Ulrika?


/Heléne

2 kommentarer:

Anonym sa...

ABSOLUT!!!!

Anonym sa...

Elektra väger knappt 35 men hon är ju 66x66 eller om det var 67x67. Vad har Troja för mått?