tisdag, oktober 30, 2007

Rena rama sjukstugan.....
Först ut var Troja att besöka veterinären förra veckan..hon har haft ett litet sår på benet som hon inte ha kunnat ge FN i!!!...typiskt riesen :o)
Penicillin i 10 dagar rakad på benet= ingen Stora Stockholm utställning för hennes del.
Som inte det var nog, så började lilla Undra hosta i Fredags, det blev värre framåt natten(påminner om en låt med Björn Skifs) Hosta och rosslande i bröstet= hysterisk matte :o)
Ringde Djursjukhuset i Karlstad på fm..kostnad 200:- för ett litet samtal.
Då hade jag redan tryckt i henne Bisolvon på eget bevåg för slemmet...å Veterinären sa att jag skulle fortsätta med det en gång om dan. Temp 39.1 på lördagen. Lite lägre temp på söndagen och pigg som en mört!
Tyckte hon var snorig igår så då bar det iväg till Veterinären här i stan för ett besök, mest för att lugna mej själv. Hon var inge rosslig i bröstet och tempen var nere i 38.5. Vet konstaterade virusinfektion(kennelhosta)..håll koll på tempen och låt valpen vila!!! ....ingen lätt match när man är BC att vila ;o)
Jag har ju börjat jobba idag så Undra har varit hos mamma och pappa där hon roat sig kungligt...hon hade sovit hela 5 minuter, sa mamma förtvivlat :o)
Vila var det..hmmm
Tempen är fortfarande 38.5 (har varit det sen i Söndags kväll)och hon äter och dricker bra..kanske lite för bra..jag vägde henne förra vecka och då vägde hon 6,9 kg. Igår så vägde jag henne igen och då vägde hon 8,2 kg!
Nu ska vi lägga oss på söffan och möjja!
Ha de!
/Heléne

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, stackars alla hundar!! Antar att vi inte syns i helgen då? Vill ogärna träffa sjuka hundar... Du kan förresten få visa pappa Gazze på Stora Sthlm om du känner att du vill springa vänstervarv... Vi hörs! / Annika

Anonym sa...

Troja har blivit utmanad, läs mer i Tindras blogg.

Anonym sa...

Känner igen det där med sår... Min riesen har fått ett sår på bakbenet som har inte kan sluta att pilla på! Han numera en lamphund =)

/Anna-Carin