lördag, oktober 13, 2007

Välkommen hem Undra !!!








Så har hon äntligen kommit hem då, lilla socker söta Undra!!! Första natten hemma så var matte och Undra utan storasyster Troja, å tur var väl det för hunden och jag har tydligen INTE samma dyngsrytm :o( kan var felstavat för jag är jä...trött) Undra vaknade först 00.30 och sen 04.30 och hon var faktiskt jättepigg!!!! Fattade inte jag det?! Men med lite övertalning så somnade hon väl om igen, men sista gången så var hon nog igång över 1 timma. Så på eftermiddagen idag när Undra somnade så passade Troja och jag på att sova oxå :o)

Schnauzerflickorna kom strax efter halv åtta i morse och Undra ...hon undrade verkligen vad de var för filurer. Troja total ignorerade henne medans Bella blev överlycklig över att det fanns en valp i trädgården....hon racade och skällde hej vilt så stackars Undra så helt knäckt ut ett tag.
Men ikväll så var det tvärt om..Undra hade Bc fnatt och Bella försökte hänga på ;o)

Vi har åkt bil i omgångar oxå och det går super bra...hon sover som en stock! Skogsprommis har vi oxå hunnit med, halsband och koppel är ju precis ingen hit...det är bättre att få springa lös!

Nu ska vi hem å inta kvällsmålet...och hoppas att Undra sover bättre inatt....matte behöver ju faktiskt sin skönhetssömn ;o)
(en del bilder blev det inte så bra skärpa på, men jag la ut några av dem ändå)

//Heléne




Undra hälsar på storasyster Troja

Jag håller mej på avstånd från den där vilda schnauzern!

Klart att man ska ha ett leksaks får när man är Border collie :o)

Undra på biltur

Poserar med syrran


Släpp lös mig då!!!


Halsbandet kliar

Bus med faster Bella

Ta mej om du kan!!

Tjoohooo!!!


Vilket bra skägg du har att hänga i!!

Bus i soffan...Undra hade inga som helst problem att hoppa upp i den :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att läsa. Valpar ska INTE sova på natten, jag vet av erfarenhet. Ljuvligt söt är hon lilla yrvädret iallafall.

Lycka till :)

annorlunda mamman sa...

hon är så fin din lilla undra. Hon kommer nog snart in i eran rytm :)
Ha det gott.
/ingrid