söndag, oktober 07, 2007

Uppdatering
Förutom att jag är sjukskriven och äter en väldans massa tabletter så har det ju hänt en hel del de sista två veckorna. Förra helgen åkte Henrik och jag för att kolla på Bellas valpars MH.
De gjorde bra ifrån sig allihop som var med (7 utav 9 kom),trevliga hundar liknar mamsen till viss del. Som tur är så hade de nog ärvt en lite ifrån pappsen oxå :o) Henrik ska lägga ut bilder och videofilm på hemsidan så snart han få tid. Tyvärr så regnade det ju hen hel del så alla kunde vi inte filma ..synd!

Nästan allt är klart tills Undra kommer hem på Fredag. Ska försäkra henne till vecka och lägga på en extra korkmatta över laminatgolvet i sovrummet där det är meningen att hon ska sova...men det tar väl ett par dagar så ligger hon i sängen :o)

Var iväg och tränade lite räddning med Karin och Andreas igår, Hasse och Nelson slöt upp efter några timmar så Nelson fick prova på att söka på fler ställen än i skogen. Nelle tyckte nog att vi var väldigt konstiga när vi tog en promenad genom genom ruinhögen..vad skulle vi där uppe att göra???

Bella har ju som sagt fått en ny förare..Karin och det funkar kanon.
Troja gick oxå bra, det är roligt att se att de är så oberörda i miljön fast vi tränar så sällan numera. Har lagt ut lite bilder på dem, tyvärr fick jag inge på Ross och Nelson in action.







Uno längst ner , Undra till vänster och Uma till höger...det var inte lätt att få dem att sitta still :o)


Extra inhängnad så inte huliganen ska smita..Algot ligger å sover i rabatten

Algot

en till bild på inhängnaden, Mamma och Henrik har hjälpt mej att fixa detta fantastiska

Undra kollar in bollen som jag hade med mig

Undra

Karin och jag hade en plan att valparna skulle kunna sitta still på bordet...den sprack rätt så snabbt :o)


Undra och Uno kollar in tunneln som jag glömt att ta med mig i veckor ..äntligen kom jag ihåg!

Bella påväg in för att markera öppen figurant


det är inte lätt att skälla när benen glider undan

Troja markerar i ruinhögen

det ligger en hög figge uppe på den blå containern


Troja markerar höga figgen

Troja ligger inne i ett rör och skäller på figuranten






//Heléne

Inga kommentarer: