lördag, januari 19, 2008

I Tyskland


har Camilla ( kennel Altibo) , Bella och jag varit i veckan. Vi åkte från Örebro 23.19 i Måndags kväll och var framme i Tyskland på förmiddagen på Tisdagen. Efter att ha sovit en kortis i bilen och suttit i en milslång bilkö i mellan Helsingör och Köpenhamn så kom vi fam tillsist några timmar efter beräknad tid. Jag som är hemskt båtsjuk, klarade båda båtfärderna väldigt bra faktiskt..det var värre på hemvägen, men jag spydde inte i allafall :o)

Bella var som värsta slampan när vi träffade hanhunden...ställde upp sig med engång och visade honom vad hon hade att skryta med ;o) Det tog bara 5 minuter så parade de sig...det är värre att sitta fast..tycker Bella, den delen kan hon vara utan så det gällde att hålla i henne allt vad man var väd, annars så hade hon nog bitit den stackars hanen.
Hon har dock väldigt kort minne, för dagen efter så lät hon som en pippifågl och la bak svansen mot ryggen utanför dörren, innan hon enns sett honom. Ännu en lyckad parning..skönt! Men nu vet ju alla som håller på med hundar att en lyckad parning är ju ingen garanti för valpar...så nu är det bara att vänta tills ultraljudet om ca 30 dagar..ååå vad jobbigt!!!


Vi Sov hos Bellas pappa Portus och Annemone, hon är ju veterinär så hon avmaskar även Bella inför hemresan...smidigt. Hon bor lite nedanför Hamburg, vi fick låna en GPS i Tyskland och det tackar man för. För Mappy roadguide är väll inte 100% säker. Jag hittade såklart ett IKEA i Hamburg...skräll va :o) Så det blev köttbullar till kvällsmat på Tisdagen.


Onsdag morgon åkte vi till Lübeck för att shoppa lite innan det var dax för parning igen.
Hittade till samma djuraffär som vi var till för 2 år sen..shoppingminnet är det inge fel på ;o)
Mc Donalds till lunch. Vi tog en promenad med Bella längs en älv i Lübeck...jösses vad hundskit!!!! Det låg överallt, Camilla lyckades kliva i en och medans hon försökte få bort den så trampade hon i en ny( jag var med och fotade)
När vi kom tillbaka till bilen så satt det en liten lapp på den....gissa..parkeringsböter!!! Vi hade betalat men lappen låg upp och ner :o(

Hemresan gick bra, var hemma ca 4.30 Torsdag morgon. Efter depåstopp på Calles i Burg...man måste ju fylla på barskåpet när man är i Tyskland ;o) Snålisen( jag alltså) hade dragit ner värmen hemma så det var bara 13 grader varmt inne när jag kom hem, jag som var så trött kunde inte sova för det var så jäkla kallt!








Så här ser en lågbudget GPS ut ( mappy roadguide)..risk för felkörning ca 90% :o)


Bella kollar in en vattenskål utanför en restaurang i Tyskland




Östersjön...tror jag


Strandpromenix...Bella talar om att hon är här nu :o)



Värsta lyxen..en riktig GPS..å tanten talade svenska


Camilla undrar hur fn det gick till??? att hon hamnade på IKEA i Hamburg ;o)


Bellas Pappa Portus...lika som bär



Även i Tyskland finns det Border collies...värsta vakthunden verkar det vara :o)



Lübeck

Jag är fascinerad av de coola husen, de sitter ihop och ser pytte små ut


Fler konstiga hus

Mc Rösti...Henkan blev avis...den är jättegod

Camilla försöker få bort hundskit under dojjan :o)



ännu mer hus...detta är en restaurang


//Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kunde ju önska att tysken var lika duktig på att plocka hundskit som att lappa bilar...

/Camilla