söndag, januari 13, 2008

Vilse i skogen!!


Det var jag och kompisen Anna igår, lilla Undra och brorsan Sheger var oxå med. Med rosor på kinden och solsken i blick, startade resan söder ut...planen var att gå en bit på en vandringsled som heter Angsjöleden och sen vända och gå tillbaks dit vi parkerade bilen.....planen ja :o)
den blev det inte mycket med. Vi började med att gå in på fel led..det fanns tydligen flera.

Vi knatade och gick..fin natur här, humöret var på topp! Efter ca 40 minuters vandring så kom vi till en spång som var glashal!!..vi fick krypa över, Sheger tog sej ett dopp och jag var halft hysterisk att han skulle drunkna...jädra BC hundar de är tamej fn tokiga i vatten!!

När vi väl var över så gick vi en bit till, sen började vi prata om att vända...men vi ville ju inte krypa över spången igen, så vi fortsatte framåt i tron med att vi skulle väll komma ut någonstans så vi kom tillbaks till bilen :o) Tänk så fel man kan ha!!!
Vi kom ut på en väg och jag sa nu håller vi oss till den här så kommer vi väll ut någonstans...om man fortsatte på leden i 5 km till så kom man fram till en stuga stod det..vi var ganska trötta i benen för terrängen var ju inte den bästa, så vi sket i det! ( idag i tidningen så var det ett reportarge därifrån..fågelskådarna var där och åt mat..vi valde tydligen fel)

Ingen täckning på mobilerna...endast SoS samtal..jädra Telia och Comviq!!!
Vi gick på , stackars Undra började bli trött, jag hade ju iallafall hungodis och vatten fanns det ju att dricka till hundarna...rekomenderar att ta med sig en ryggsäck med något till de tvåbenta i oxå till nästa gång.

Äntligen så gick det att ringa!! Farsan blev offret...vi vet inte var vi är? kan du hjälpa oss??..det står Norrkärn här på en skylt. Gå mot solen sa han , men Anna och jag tyckte att det var helt fel håll..det kändes så iallfall.

Efter en stund ringde brorsan Peter och gapskrattade och jag var ettrig som ett bi!
Jag vet var ni är skrattade han..jag skrek : kom och hämta oss då för fn!!!!
Lugn Morsan och farsan är påväg. Jag mms:ar en karta så ni ser vart ni är..ja , just det den jäveln var ju pytteliten man såg ju ingenting, Har ringde igen och förklarade vart vi skulle stanna påvägen för att bli upphämtade.
Anna tyckte att vi skulle gå lite till..men jag tvärvägrade..jag går inte en meter till!!!

Tillslut kom räddningen i en Saab!!! Tacka gud för föräldrar och brorsor!!!
Hundarna tvärsomnade så fort dom kom in i bilen. Anna och jag fick varsin mumsmums och vatten ..de var gött de:o)

Vi var iallfall på rätt väg..men om vi gått så hade vi inte kommit fram innan det blivit mörkt. Nästa gång blir det karta och kompass som gäller när jag ska ut i skogen.

Man var ju inte så kaxig igår kväll när man kom hem..låg i sängen och det värkte i hela kroppen, upptäckte muskler som jag inte visste att jag hade :o) Undra gjorde inte mycket väsen av sig heller...kraken !

Nu ska jag iväg på grundkurs med Undra på Tassen och efter den bär det iväg till Tyskland..hoppas vi inte åker vilse ..det gjorde vi sist vi var iväg och då fick storebror hjälpa oss tillrätta oxå..de är allt bra att ha ibland de där syskonen :o)


Varning för suddiga bilder!! :O)

Undra och Sheger poserar

Anna kraken kryper över spången...det här ska du få fn för! tycktes jag mej höra någon muttra :O)

....vilken tur att det var jag som hade kameran :o)

Fint var det i skogen iallfall


Trötta!!!!...väntar på att vi ska bli hittade

Räddade!!!



// Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Och du som alltid brukar ha god matsäck med dig i Alla lägen!

Hört nåt?! :o)