måndag, mars 17, 2008

Influensa
har Henrik så jag vågar mej inte dit för att uppdatera bloggen:o( ..därav INGA kort!
Har jobbat hela helgen, tränat lite lydand med Undra på rasterna, mest linförighet och inkallning. I morgon är det sista kursgången på Tassen..hoppas det inte blir något slutprov!!!..... för då är det kört för mig och hunden ;o)
I Fredags så slutade jag lunch då åkte vi in till Gränsvallaren och vallade lite. Undra skötte sig bara fint, gick/smög otroligt rakt mot fåren!..tidigare har hon oftast vikit av.
Träning lönar sig! Hon fick oxå vara lös inne i fållan med fåren, hon tappar öronen men hon gör inga dumheter mot fåren, utan sköter sig otroligt bra. Jag fattar ingenting när jag är där inne i fållan med Undra balanserar fåren bra ändå..stackars hund ska behöva hålla reda på både får och förvirrad matte ;o)
Bella har inte fått några puppisar än..men snart hoppas jag, det är jobbigt att gå å vänta!!
//Heléne

Inga kommentarer: