lördag, mars 29, 2008

Kort uppdatering...
om veckan som gått. Efter att ha varit till Stockholm på Påskafton (hundutställning så kart) så kom vinterkräksjukan som ett brev på posten natten till Påskdagen!!! Fy helve.. rent ut sagt. Blev sängliggandes i nästan 4 dagar..jag som skulle göra såå mycket på min 3 ledighet..det blev inte ett dugg gjort :o(
I Onsdags så var jag iallfall uppe på benen så pass att jag orkade åka på Undras och min lydnadskurs hos Lillemor Edström. Vi höll till i Bäckhammar..där finns det ett pappersbruk...luktar apa!!..jättemysigt när man precis har haft magsjukan :o) I allfall så är Undra väldigt okoncentrerad just nu..har nog med åldern att göra...hoppas jag! Vi övade mest på starter i fria följet ( när hon inte kollade på annat) och hopp över hinder. Läxa till nästa Onsdag...inkallning och friaföljet.
Torsdagkväll så halkade jag in på en ny lydnadskurs på Tassen!!! Det var inte riktigt meningen men Lena tycker att jag behöver träna och det var många avhopp ..så vad fn!!..vi åkte väll dit då ;o)
Där känner Undra sig mer van att vara , det märks direkt, en helt annan koncentration( fast lite tittande var det allt) på lilla vooven! Linförighetsbana och hinderhopp var det som stod på schemat. Undra gick något bättre i slutet av banan gång 1 och 2. Sen kortades den ned( avståndet mellan konerna) och då gick hon plötsligt bättre på första delen..hmmm..vad gör jag för fel?? Nåt skumt gör jag nog :o)
Hopp över hinder går jättebra!! Sitter och väntar tills jag säjer hopp..det är slutklämmen som det behöver finslipas på lite...alltså fotsittandet så hon kommer rakt.
Bellas 10 små puppisar växer så det kankar..Bella är som vanligt snudd på världens bästa mamma...har jag hört ;o) 6 hanar och 4 tikar blev det tillslut.
Får se om jag åker dit på Tisdag när jag är ledig och pussar lite på dem :o)



//Heléne

Inga kommentarer: