söndag, maj 04, 2008

FÅRHAGE




äntligen så harLena och jag fått en alldeles egen fårhage!!! Nu gäller det bara att få tag i får :o)
Vi har grejjat med div saker i hagen i helgen för att få den i ordning någon gång.Anna och Henrik
var med idag på em och hjälpte till...det går ju liksom fortare ju fler man är. Tack så mycket för hälpen!!! Det är fortfarande ganska mycket kvar att göra , men nu känner man ju att det går framåt iallfall.


Igår så tog jag med mig Hasse till Sala för att hälsa på Bellis och valparna...tänkte att det kanske går att sälja in en lite gullig tjej till honom ;o)...vi får väll se om det funkade, det är liksom lite svårt att inte bli valpsjuk när de är sååå goa....tänk om Undra hade varit lite äldre, då hade det definitvt varit kört för mig känner jag :o)



I morse så åkte Lena och jag till Örebro för att valla med Magnus och John...vi skulle hämta upp Magnus hos honom för han hade tydligen varit ute och svängt sina lurviga ( skräll) så han var inte körbar :o) Det hade ju varit bra om han hade gått upp när vi bestämt tid..dessa ungdomar!!


Vallningen gick väll sådär, fick bra tips av John hur jag ska få Undra att gå rakt på djuren...ska försöka att träna på det varje gång nu!!
Efter en stund så öppnade sig himmlen och vi blev sjöblöta...Lena hade sagt att det inte skulle bli ngt regn så jag tog inte med mig några regnkläder...big mistake :o(
Vi avslutade det hela med en macka från Subway....oxå en skräll..not!








fårhagen


mer hage ..här någonstans ska nog 25: an ligga



Lena jobbar på för fullt med att ta bort taggtråd



..paus..hon var bra sur igår så jag döpte om
henne till Katla, för hon var som en eldsprutande drake :o)



Henrik och Lena i samarbete ...



Anna och jag rullade taggtråd




Magnus och John ser ut att trivas med varandra i fårhagen :o)



//Heléne






3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser ju ut att ha ett gäng händiga kompisar så inte behöver du min Tompa?.... Men hon Katla verkar otäck.... Kommer ni på världsutställningen nu då? Ni kan ju alltid tälta i vår trädgård..;0)
/ Annika

Anonym sa...

Om du vill vänta tills Undra blir större så planeras det för en fin schnauzerkull här framöver...Och de gillar också får.
Vad var det för en gullig tjej Hasse skulle titta på???

Anonym sa...

Tjaba...Kollade runt lite i cyber space & hittade hit...Du har rätt kortet på Magnus & John platsar verkligen på hemsidan som månadens bild...:)
Ha´dä gött