tisdag, juni 23, 2009

Nedräkning....
Bara två jobbar kvällar till sen går jag på SEMESTER!!!!
Tappade totalt motivationen igår, precis innan jag skulle iväg å jobba..nä, jag vill inte!!..men man är ju vuxen så det var bara att ge sig iväg :)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Vad har vi gjort de senaste veckorna då??..ja, det är knappt så jag kommer ihåg?
DM på brukshundsklubben, Undra löpte ju så jag skrev åt en av domarna istället. Det var faktiskt jätte intressant och höra hur han resonerade när han satte betyg.
På kvällen var det samkväm med grillning..trevligt!
Före det så hann jag ,Linn och Henrik snika till oss en helikopter tur ner till sjön :)
Arena hade personalfest och de blev hämtade med helikopter som flög dem i omgångar till Högåsen och landade bakom brorsans hus...det kan man kalla personalfest det ;)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Lite lydnadsträning har vi oxå hunnit med, men vi har pausat i agility träningen, förhoppningsvis så blir det lite till veckan när jag är ledig.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
I söndags så var vi och vallade i Lillkyrka ,alltid lika trevligt att vara där. Vi var i en 25:a och tränade och Undra skötte sig bra...hunden kan ju inte lida för att matten inte har koll på sina kommandon och säjer fel! Hon är lite för snabb i starterna tyckte A-C så det får vi träna på annars så tyckte hon att det såg jättebra ut..Tack :)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Vi fick oxå hjälpa till att flytta "lite" får som hade smitigt genom stängslet. Det var jag och Undra, Magnus och Gert och sen kom Gert och Inter och hjälpte till.
Det gick bra, man nästan ser på hundarna att de fattar att det är på "riktig"..Undra blir gör skärpt..hon är för söt :)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Senare på kvällen så åkte vi iväg och tränade skogsök med Karin, Andreas och Hasse.
Förutom att det var tusenmilijardes jävla KNOTT!!!! så gick det bra för alla hundarna.
Undra sköter sig fint, måste börja att träna markeringar med henne (lösrulle). Det som ligger henne mest i fatet är att hon har ju så extremt korta ben så när det är högt ris så har hon inte så hög fart..men den är jämn :) och hon hittar figurant utan problem....
Grejja har ju LÅÅÅNGA ben med mycket spring i.....jag säjer bara..riesen.....
Här gäller det att snabbt som attan styra upp henne på stigen, att hon ska lyssna på vad jag säjer..å det är ju lättre sagt än gjort :)
Hon var trevlig ute hos figurant, vi har ju lärt henne att hon ska sätta sig hos figgen , enbart för att hennes mor Bella är så hemsk på figurant, och det verkar ha funkat bra!!!
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Idag så har jag kört ett kort lydnadspass med dem uppe på klubben innan jobbet , gått skogspromenad och efter jobbet så åkte vi ner till sjön och badade..Grejja fick premiär bada sin nya flytväst..hunden kan ju i princip inte simma, otroligt men sant!!
Så för att inte dränka Undra så får hon helt enkelt ha på sig flytväst när hon badar. Det funkade faktiskt riktig bra, om det bara blir lite varmare i vattnet så jag oxå kan bada med dem så ska de få simma med mig och då kan jag försöka lyfta upp bakdelen på Grejja för det är den som sjunker ner :) Så hon får in rätt simteknik någon gång....
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Undra har viktigt uppdrag....fåren är precis ihopsamlade

Magnus har klippt våra får..TACK!!!!



Utsikt från helikoptern...Näset (eller hundbajjen om man så vill..)


Linn iförd hörselkåpor före start :)
//H





Inga kommentarer: