onsdag, april 05, 2006



Äntligen så ser man ljuset i tunneln.......våren börja att närma sig!! Ingen är gladare än jag , jag ska aldrig mer klaga på att det är tråkigt att klippa gräset efter denna vinter! Jag har nästan skottat ihjäl mig ju..som tur är har ju mamma ''duracell ''hjälpt mej en hel del.
Idag så avverkade jag min åttonde arbetsdag på raken, riktigt sliten är jag. Imorgon är jag ledig och då ska jag och Troja åka å hälsa på Bella å puppisarna :o) Jiiippi!!! Troja får ju sitta i bilen ..kraken, köper en tjursnopp så är hon nöjd och belåten :o)
Idag har det varit träning uppe på Klubben, platsliggning med skott, de gick bra, fast jag har ju hjärtat i halsgropen under momentet.Gick emellan skotten och gav henne godis så hon verkligen skulle ligga still. Lite linförighet hann jag med oxå. June och jag lekte med henne tillsist och hon tyckte att det var riktigt trevligt ..skakade trasan flera gånger. Jag måste tänka på att vända bort blicken när hon börjar att slita i trasan för annars så släpper hon direkt.
''Bellasjukan'' har släppt och hon verkar pigg och alert igen...skönt :o)

Bilderna blev inte de bästa ..motljus!imorron blir det valpbilder:o)
/Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Av dömma av fotspåren i snön har matte lite svårt att hålla kursen... Så det är visst inte bara höger och vänster som behöver tränas, utan rakt fram också! ;o)