onsdag, februari 04, 2009

Nattgästen....
Har somnat..ligger här bredvid och snarkar sött :o) Eftersom jag har semester så lovade jag förra veckan att Ellen skulle få sova över. Och det hade hon ju inte glömt, så idag bev det av. Vi har målat på porslin,varit och hälsat på familjen Hjort och ätit korv å pommes samt tittat på lilla Jönssonligan..sen somnade det lilla barnet på fem röda..totalt utslagen :o)
Grejja tycker att det är helt fantastisk när Ellen kommer..tänk att riesenschnauzers är så barnkära..iallfall dom jag har haft.

Det är såå skönt att vara ledig! Var uppe i morse en timme och funderade på om jag skulle åka in till Ö-bro och valla eller ej..men jag la mig och somnade om ända till strax efter elva!! Tror att jag blivit tonåring igen..eller så har jag inget järn kvar i kroppen igen..

Lena och jag åkte iväg på em och vallade på våra får. Eftersom det är fruset så kunde vi ta ut dem på det långa gärdet nedanför den stora ladugården..det var 700 meter lång så Katarina. Fåren fattade ingenting..där hade de minsann aldrig varit :o)

Undra och jag föste lite sen tränade vi hämt. Lena och Sheger höll fåren åt oss. Hon hade riktig fina ligg när jag körde cirkeln idag. Jag provade att skicka på ett dolt hämt och hon gick ut jättefint på det men snipade in precis i slutet, så jag fick skälla lite på henne..å då blev hon helt förirrad kraken :o(

Imorgon ska vi träna igen å då ska jag försöka peppa henne mer än att skälla..får se om det blir någon skillnad i vallningen då..bara att prova å se vilket som ger bäst resultat...

Pappsen ska få lite snickeri jobb i ladugården igen. För idag så har vi bestämt oss för att köpa fyra tackor till och en bagge..så det blir lamm framåt sommaren :o) Stackars pappa..han som trodde att han skulle få det lungt nu när han blev pensionär..så fel han hade ;o)

Natti!

//H




Inga kommentarer: