lördag, februari 14, 2009



MENTALBESKRIVNING

Har Undra genomfört idag med beröm godkänd :)

Jag är såå fantastiskt nöjd med henne så det är nästan inte klokt.

1:a på skott

Gick fram till spöken och skrammel utan mattes hjälp, på dumpen fick jag gå fram halva avståndet..sen gick hon fram å luktade på Ove-rall. Inga kvarstående rädslor. Hämtade fram avstånds fig och höll sig kvar vid honom..ja, hon hade ju ingen lust att dela med sig av trasan men hon bjöd upp till lek iaf :) Lekte bra..men jagade inte bytet..startade men avbröt. Tyckte inte att vi skulle stå still å bara stirra ut i tomma intet..det kunde ju hända något mer fantastiskt;) Undra bokstavligen drog sin matte runt banan...jag var totalt genomsvettig när i var klara..man kanske skulle ta tag i det där med konditionsträning på sig själv oxå?? :)

Ska lägga ut ett protokoll på Undras sida, men just nu så har jag inget program att göra det i :(

Efter MH:t så åkte jag hem till Stefan (gränsvallaren)och vallade lite på hans bagglamm..jäsingen vad de sprang och Undra tyckte det var gör laj :) Skötte sig riktigt bra idag, lyssnade skapligt..hon kan ju inte rå för att matte inte lärt sig höger och vänster än...kan bli lite rörigt då för stackars hunden, som försöker vara matte till lags :)

Åkte till Marieberg en kortis innan vi for hemöver..Grejja fick ett nytt coolt halsband (rosa såklart) och så köpte jag en boll till dem ..egentligen helt onödigt, men de blev glada bägge två för den när vi kom hem.

Nu ska vi glutta på televisionen ..sen blir det sängen, arbetet kallar imorgon.

Natti!

//H

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till MH't!! Låter som det gått bra! Klappa om Undra från oss!

Anonym sa...

Grattis till fint genomfört MH,skönt med 1a på skotten!=)
Ha en härlig vecka!
Kramizar från oss

Anonym sa...

Grattis till ett strålande MH!!

Men vi trodde väl inte annat, hon har ju trots allt växt upp med ett antal riesen... ;o)