lördag, april 11, 2009

Petra har lammat...

På förmiddagen idag så ringde Lena och sa att Petra hade lammat.
Två stycken tjejer blev det som vi döpte till Karin och Ingegärd( den sistnämnda fick mitt mellan namn för det var min födelsedag just idag)
Iallfall, när Lena ringde så hade jag börjat att baka en tårta,
marängtårta som ska stå 1,5 timme i ugnen.
Så jag sa att jag skulle komma å titta på lammen medans tårtan stod i ugnen...när vi sedan skulle åka hem så fick Lena och jag akut rycka in i stora ladugården med att hjälpa till att dra ut en kalv som fastnat i kossan.
Tre stycken drog i kalvensben(Lena var med där),en drog i kalven och jag och en tjej till försökte dra kossan åt andra hållet så att hon inte följde med, när de andra tre drog i kalven..rörigt värre och skitigt!!
Men tillslut så fick vi ut kalven och den levde :)
Hann nästan i tid hem för att ta ut tårtbotten oxå :)
Påsklunch hos mamma och pappa efter en lång dusch..man luktar inte värst gott när man har haft koskit på hela sig :S
Lena ,jag och Ibbe hann dra in en kortis till Örebro på em oxå...Ikea och Marieberg :)
Sen åkte vi och kollade till småtjejerna igen..de är såå söta !!
Tack för alla fina fårplädar och alla andra fina presenter!!
Kram
//H

2 kommentarer:

Annika sa...

Grattis i efterskott!!
Nu får jag nog skriva upp din födelsedag eftersom vi närmar oss jämna siffror med stormsteg...:0) Okey, nåt år till är det kvar.
Ha det bäst!
/ Annika

Karin&Honey sa...

Grattis till de 2 små lammen å´så känner jag mig självklart stolt att namnet Karin förs in i lammsläktet.

Kram Karin