torsdag, april 02, 2009

Vår..ja tack....

Solen skiner , snön smälter= skitiga hundar :(
Ja, hur mycket man än längtar till våren så är det ju så att det finns inte något gott som har något ont med sig..för oss hundägare så är det skitiga hundar, å då menar jag skitiga hundar!!
Måste införskaffa någon slags balja som jag kan skölja av trollen i när de varit ute i trädgården.
Trädgården är typ det ända rolig de haft på över en vecka nu..Jag lyckades få en luftvägsinfektion med 40 graders feber och 2 vaglar i ögat förra veckan och jag är inte kry än. Min otroligt dåliga grundhälsa är ju säkert orsaken till att jag inte piggnar till..men nu börjar jag tröttna själv. Ska till doktorn igen, men han hade semester nu, så jag fick ingen tid förrens den 15 april. Tills dess så ska jag äta maxdos av alla möjliga medicamenter..10 tabletter om dagen..bläää!!!
Fåren mår bra, men det har inte kommit några fler lamm än, vi väntar på Petra härnäst..får se när det blir. Börje och Katarina har växt så det knakar..de är jättesööta :)
Idag var jag tvungen och pallra mej i väg till veterinären med Grejja, hon hade ju inte fått sin 1-års spruta än. Grejja tyckte att alla skulle titta på henne inne hos veterinären och att hundarna som kom in var hennes personliga leksaker :)
Att hon fick en spruta tror jag kanppt att hon märkte..för det luktade ju en hel massa inne hos farbror verterinären, så hon hade inte ens tid att sitta still, så hon fick sprutan ståendes..hon är bra knäpp den lilla svarta :D
Nä, nu sak vi kolla lite på tv:n och sen sova..schnauzrarna ska få sova i hallen i sina biabäddar inatt..de knör så förbannat i sängen :( ..vi får väl se hur det går...
Har iallfall en supernöjd liten BC bredvid mej i sängen för tillfället ;)
Natti!!
//H

Inga kommentarer: