söndag, maj 07, 2006

BEVAKNINGS KURS





Troja ligger i basen

Abbe

Grynet

Ask

Ulla, Asks matte

Fr. vänster Lennarth, Jörgen och Eva

Så har äntligen bevakningskursen satt igång. Jag kan ju inte påstå att Troja fick något MVG i gott uppförande idag, men ett G är hon värd. Hon var tyst i basen (förutom lite gnäll) tills hon hade gått patrullstigen, då var det kört, hon gapa å skällde om vartannat! När jag står där ute i skogen och hör eländet så kryper det i hela kroppen på mej. Det slutade med att jag fick gå och sätta mig i basen så hon skulle bli tyst. Så nu gäller det att gå ut och binda upp henne efter varje gång vi gjort något kul så får jag se om hon lugnar ner sig.

Patrullstig med ljudfig tränade vi idag, första figgen tog hon jättebra, när vi kom till den andra så hade hon fått upp vittring av något annat i skogen så den missade hon totalt(det gjorde även Grynet som gick före oss) så vi fick vända och gå tillbaks och då tog hon den! Matte har rivsår på armarana för här ska man ju springa med hunden i snåren så nästa gång så tar jag på mej långärmat!!

Jag har oxå fått hjälpa min lillebror (tidsoptemisten) att bygga ett skrammel till mentaltestbanan idag, han är inte den händigaste jag känner :o) Spika var inte riktig hans grej och tålamod det har han överhuvudtaget inte alls! Tur för han att elaka storasyster har spikat förr..men jag känner i nacken och händerna redan så vi får väl se hur jag mår imorgon om jag kan röra mig överhuvudtaget.

Imorgon så ska vi till Örebro på förmiddagen och träna skogsök..Troja ska få vara uppbunden i skogen istället för att sitta i bilen å vänta :o) Och framåt kvällen så blir det nog lite lydanad och en cykeltur.

/Heléne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga Troja, du kommer att bli en superbevakningshund. Lede Fi har inte en chans med dig i skogen. Inte om han har godis på sig i allafall...

Anonym sa...

Nog kommer hon att tystan i skogen med tiden, det är bara att träna och åter träna. Fast det verkar ju ni vara flitigat på ; ). Det såg väldigt mysigt ut med bevakningskurs, lite så jag saknar det så jag kanske kommer och hälsar på er nån gång.