onsdag, juni 04, 2008

LEDIG
Är ju inga fel att vara en fin dag som denna..synd bara att det bara en en ynka dag..jobbar torsdag-måndag :o(
Vaknade ganska tidigt..före 8 var hon nog, Bella gjorde sig inte besvär med att gå upp men illa Undran hon piper ut i trädgåden och grejjar för sig själv..mestadels grävning ,tror jag :o) Jag känner att jag behöver ta tag i vissa åtsidosatta saker hemma i huset och i trädgården...bara man kommer igång så är det ju riktigt kul!! Fixade lite med vattenpumpen(sånt man har när man inte har kommunalt vatten) så nu verkar den må lite bättre..medans jag hade vattnet avstängt så passade jag på att leka lite rörmokare(Anna vet att jag faktiskt tycker sånt är väldigt roligt..eller hur) Det var toan som tog en jäkla tid på sig att fylla upp sig med vatten...men nu är det fixat! :o)
Sen tvättade jag och bytte gardiner i hallfönstret...Ellen kom en sväng för hon hade tråkigt hemma, men hon tyckte inte jag var så fantastisk rolig heller för hon gick hem ganska snabbt.
Hundarna fick stanna hemma medans jag åkte och köpte jord och blommor..hittade svenska jordgubbar för 30 kr litern, å då kunde jag faktiskt inte hålla mig. Det är sååå jädra gott med jordgubbar..de ligger i magen nu :o)
Nu är det plantering av blommor och så ska jag så i lannet och så bara måste jag klippa gräsmattan( gud va många sån det blev)..annars blir jag nog tvungen att plocka hem fåren ;o) Dett får bli kvälls göromålen..nu ärdet för varmt!!! Ska ta med min Ellen och dogsen ner till Klippan för ett bad!
Bella fick ha flytväst på sig i går och då simmade hon mycket bättre, efter badet när hon skulle in i bilen så klarade hon inte av att vända sig om :o( Har sett att hon har haft lite problem med bakpartiet till och från sen hon kom hem, dåligt musklad och förhoppingsvis ''bara'' en sträckning. Ringde hundmassören och fick en tid på måndag, hon ska hålla sig lugn fram till dess men är inte förlagd med badförbud som tur är!!!



Mumsfillibabba ;o)

Delar av mitt kvällsjobb

Bella har intagit skuggplats


Undra tycker det är varmt..ska vi inte bada snart??

//Heléne


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, när ska man få komma med till Klippan då????? Hmmm