söndag, juni 15, 2008

Ååå vilken natt...
Så var man hemma igen i sin egen goa varma säng. ..varmt var det inte inatt i tältet. Vid 02.30 så fick jag nog..då var det 3 plus grader i tältet...ååå vad jag frös!!! Min sovsäck är inte från detta århundrade så nu ska investera i en ny :o) Och en viss herre i tältet bredvid drog värsta stockarna...där jag bor är det dötyst så jag är ju inte van några ljud på nätterna.
Jag tog med mig dogsen och drog iväg en sväng i bilen...hade värmen på i bôtt, åkte tillbaka till brukshundsklubben sov 1 timma i bilen, sen var det kallt igen ...gjorde om samma procedur en gång till...Jag såg en hel väldans massa fina gårdar fram på morronkvisten:o) sov totalt 2 timmar eller nått inatt, så när jag kom hem så somnade jag på ett kick.
Annars så funkande det ju väldigt bra med hundarna i tältet och med madrass mm...men om det ska vara så här kallt på vallägret så sover jag hellre hemma:o(
Karlskgogalaget kom på 4:e plats idag trots en man kort ...så det var inte så dåligt ändå..de flesta hade aldrig kört apellydnaden förut.
Nästa år ska jag ha som mål att vara med med Undrisen..då är DM på hemmaplan så man slipper att tälta ;o)
Påvägen hem så stannade vi till i Karlstad och tränade med Hasse och Nelson. GT fick hitta övningar i skogen och Undra och Nelson fick ett kort lydnadspass var. Ska köra igång med lydnaden igen har ju varit lite halvslö med den på sista tiden....
Imorgon ska jag och flickorna träffa Karin och Andreas med hundar och träna lite ..skogsök tror jag det blir..kul!
// Heléne

Inga kommentarer: