måndag, juni 16, 2008

Sökträning

Idag så var Undra ,GT och jag till Villingsberg på em för att träna lite sök med Karin och Andreas. Herregud va knott det var!!!!!!! Man stod nästan inte ut och inte hjälpte det ett skit med myggmedel...helt otroligt! Om man andades så fick man i sig en hel måltid...bläää!



Vi körde hundkrakarna så fort vi kunde. Undra har ju inte tränat något sök alls sen i April..men inte hade hon några problem att gå ut inte :o) Hon är för go..jämn och lungt trippar hon ut i skogen och jobbar på kanonfint ute i skogen själv. De 3 första skicken gick finemang, i skick 4 så fick hon lite problem..så jag gick ut en bit och skickade om henne på nytt( det fanns ej vind på denna sida) fick jobba en stund ,men hittade Karin tillslut. 5 skicket hade hon i vind så hon hade figgen i näsan från stigen, sen var jag nöjd :o)



GT fick några hitta övningar( knotten var vid det här laget HEMSKA!!) Hon var såå gullig..gick där och åt lite kottar å bark..kissade lite, tills hon kände Karin, som hon då nästan stod på :o)...å gud va glad hon blev!!! Andreas var jätterolig han oxå. Vi avslutade med att Karin fick springa och GT fick se på..sen släppte jag henne..lite tvekan först sen sprang hon ut..Karin låg då på ca 40 meter, lek, godis och mys..kan det bli mycket bättre ;o)



Vi skulle fika lite efteråt, Karin och Andreas hade köpt med sig Subway mackor( tack så mycket)...men knotten var så jäkla hemska så vi fick slänga i oss mackorna gåendes..sen hade vi fått nog och åkte hem :o(



Det blev bara några kort på GT idag för jag glömde kameran på de andra vovvarna..lägger ut några på Gullisen :o)



Förresten så har Ulrika kommit med ett namnförslag idag LAVA GIRL..inte för jag vet var hon fick det ifrån..Lava är väll ok , men girl efteråt??? Grejja är annars mitt favvo namn tror jag..faktiskt ;o)





Oj, vad hon kan springa fort den lilla..



GT jätteglad över att ha hittat Karin ..å korv hade hon osså!!


Mys med Andreas..ser ni knotten som flyger??





// Heléne

Inga kommentarer: