söndag, februari 03, 2008

Idag är det


2 månader sedan Troja hittades död. Det är fortfarande förskräckligt tomt efter henne,ingen ligger bakom mej i soffan på kvällarna och knör, så jag inte får plats, vill pussa hennes kalla nos och skälla på henne när hon står i fönstret på fönsterbrädan och glor som en gammal tant..men aldrig mer kommer det att hända :o(
Mamma och jag har satt en gravlykta nere vid vägen där hon hittades, först ville jag inte alls gå dit..inte köra förbi heller för den delen, men nu så går det lättare att gå dit å tända lyktan...tiden läker alla sår säjs det....


Bojjan


Snö i massor har det kommit i helgen...det brukar göra det när jag jobbar, för jag hatar när det snöar , då måste man skotta. Jag är total ledbruten efter gårdagskvällens skottningspass...det var tung blötsnö..bläää! Idag har jag varit på Cheapy och inhandlat ytterligare en skotta av märket Fiskars..vi får väl se om den är någe bra eller om det var ett dåligt köp.
Tur att man har snälla föräldrar som har varit hemma hos mej idag och skottat hälften när jag jobbade. Tack! ni är sååå snälla!!

Undra älskar snön,hon skulle nog kunna vara ute hur länge som helst, ibland är hon ute och roar sig för egen maskin, efter att ha öppnat ytterdörren!! Jäkla Bordercollie!!! Hon kan öppna den alldeles själv.... hon visade denna dolda talang flera gånger förra söndagen, när matte låg för ankar efter en utekväll på Harrys. Så nu gäller det att hålla dörren låst i fortsättningen för hon kollar varje dag om det går att ta sig ut :o) Synd för hunden att matte oxå lär sig och låser dörren ;o)


Undra leker med favvo bollen

Poserar

Det verkar som landslaget har fått en ersättare efter syrran Troja

Ser lite vrång ut..det är min boll!!

Fler snö bilder..detta är fotbollslirande på lördagen..kolla skillnaden i snödjup!!

Vilken cool tjej :o)

Det är bara hon vänjer sej att bli fotograferad...matte har dille på sånt ;o)

Nu är det snart 3 veckor sedan vi var i Tyskland..finns det någon Gulltopp i denna mage måntro??...vi får hålla tummarna och vänta lite till innan vi får svaret på denna fråga, ibland är det jobbigt att vänta,men den som väntar på något gott....


//Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst kanske tiden läker såren, men det är ändå ett gott tecken att det gör ont för det innebär att den som är borta verkligen har betytt mycket.

Hoppas det är många valpar i Bellas mage.