måndag, februari 04, 2008

Måndag


5 dagen på jobbet och jag har skitont i ryggen! Imorgon är jag äntligen ledig en hel dag..gött :o)
På lunch idag så var hundarna och jag iväg ner till Espenäs och tränade/ rastade oss lite...för en gångs skull så sken SOLEN!. Kände att jag var tvungen att göra något med Undra för jag orkade inte åka till ridhuset igår på träningen. Det blev lite inkallning/sitt,stanna kvar/fritt följ. Undra är lite het i det fria följet och har en tendens att komma för långt fram..så jag nöjde mej med ett par steg itaget bara så hon hamnade i rätt position. Det funkade bra.

Ikväll så var det grundkurs på Tassen igen , gång6 utav 7. Det var så halt ute så vi fick vara inne på hunddagiset och träna i varsin box. Undra och jag tränade fot bredvid väggen och jag såg genast att jag belönar henne alldeles för lågt fram. Lena har ju påpekat detta för mej förut och jag försöker att tänka på hur jag belönar ..men attans vad svårt det är..inte undra på att hunden kommer långt fram!!!
Vi tränade också bakdelskontroll...Undra ska lära sig att backa, det gick bättre än jag trodde det skulle gå faktiskt..hon fattade det ganska snabbt :o)
Vi avslutade med hopp över hinder..då var nog både matte och Undrisen trötta för det gick sådär...över hindret kom hon iallafall.





Undra väntar på godis inne i boxen

Men!!! vart ä godisen??


Närbild..eller näsbild :o)

Söt riesensnok :o)

Bella och Undra poserar i solskenet


Har ju glömt att lägga ut Kalenderbilderna på Troja som jag gjort via Vistaprint. Så nu lägger jag in framsida på kalendern, Januari och Februari.







Letade reda på en video från Riesenlägret 2006 som Camilla spelade in när Troja och jag var med på en tävling mellan de olika grupperna som tränar ihop under veckan. Meningen var att hundarna skulle gå mellan benen på sina förare en viss sträcka men är man schnauzer så gör man det inte lätt för sig... i en kombination med att man inte fattar vad matte håller på med och att matten råkar ha extremt korta ben, det kan bara resultera i en sak.... riktigt rolig underhållning :o)









//Heléne

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt kryp!!;0)
Undra är rätt söt...för att inte vara riesen alltså!