tisdag, februari 19, 2008

Jag blir sååå jä.la förbannad!!!!!


Helt otroligt att inet folk kan låta någonting vara nu för tiden!!! Mamma hade satt en gravlyckta nere vid vägen där Troja blev påkörd, som i princip varit tänd hela tiden...men nu har någon jä.la idiot snott den!!!! Hur tänker folk igentligen??? Bläää!!!!Nu har jag fått skällt lite :o)


Ledig dag idag , gôtt! Jag har hunnit baka lite, farmors nogatkakor och en mjukpepparkaka,hade siktet inställt på en rulltårta oxå men sylten var slut och jag orkade inte åka till affären.

Hundarna och jag har varit ute på brukshundsklubben en sväng och Undra fick träna lite och framför allt undersöka apellplanen, för hon har aldrig varit där nere..det luktade väldigt mycket där ..tyckte Undrisen. Sen åkte vi till Klippan, mamma och pappa var där och grejjade lite. Bella blir helt bananas när hon kommer dit, Undra har inte riktigt fattat vad kul man kan ha där än...jag höll mej borta från vattnet för när Undra och jag var där i December så tog hon ju sig ett dopp och idag så var det enn tunn hinna is på vattnet..nån drunknad hund vill jag inte ha :o(


Ikväll så var det kurs på Tassen med hon ni vet ''surtanten'' ;o) Först fick vi gå utan hund..det måste ha sett jätteroligt ut när en hel massa''tanter'' gick på led , för det satt några i en bil och glodde på oss en lång stund...de hade väll inge bättre för sig en tisdagkväll :o) När jag plockade ut Undra ur bilen så var hon lite halt på ett framben...skit oxå!! Växtvärk eller för mycket racing på brukshundsklubben??..vi tog det lite lungt, andra hälften av träningen så höll vi oss på gräsmatte plätten bredvid . Läggande under gång tränades det på och lite annat smått å gott. Läggandet funkar skapligt ibland och ibland inte alls..det är kanske bara att ha lite is imagen, så ligger hon nog snabbt tillslut.
Hemläxan förutom läggandet blev stanna kvar för på Torsdag så ska vi öva inkallning..oj vilken lång tid vi fick på oss att öva in det på då :o) Men det kanske inte behöver vara helt perfekt eller....



Bella och hennes mage 35 dagar in i dräktigheten




//Heléne

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars er om ni inte tränat ordentligt tills på torsdag, jag vet hur det går då( för matte.) Själv har matte tränat mig hysteriskt nu ikväll ute på klubben,miljöbyte tydligen. Gissa om jag kunde göra som jag ville. Kolsvart, inga lampor och en dimma lika tjock som fil ;)Tror matte var lika rädd som mig där i ensamma mörkret.

Voff från Berry

Anonym sa...

Jag mötte på de där tanterna så går på rad utan hund när jag var ute vid Hangarvägen för några veckor sedan, det tog ett bra tag innan jag kom på vad dom höll på med :D.

Anonym sa...

Jag vill inte att den där magen växer för mycket nu, kom ihåg att vi kommit överens om 7 valpar!!

/Camilla

Anonym sa...

Hoppas Undrisen mår bättre i sina ben! När kroppen bestämmer sig för att byta från tax till BC-ben så "drar" det nog lite i dem...
Ses i kväll!