onsdag, februari 06, 2008

Vinterkräksjuka???
Vaknade av att Undra kräktes igår morse 2 gånger, bara vatten kom det upp. Stackarn sov nästan hela dagen och vägra både äta och dricka. Jag trugade med det mesta..allt ifrån koktfisk till välling..men icke, hunden vägrade äta å dricka. Jag känner ju själv att jag ganska lätt blir lite halvhysterisk för minsta lilla efter allt skit som hänt!! så igår kväll orkade jag inte vänta ut henne längre, tog helt enkelt fram en spruta(inte med nål såklart bara plast höljet) och tryckte in lite vatten i munnen på henne. Lite törstig var hon allt.
Inatt så vaknade jag kl 4 av att hon stod och stirrade på mej, kan hon vara nödig? Bäst att släppa ut henne, så det var bara att masa sig upp...det är då man är glad för att man bor i hus :o)
Det blev en liten kiss och sen sängen igen.
Imorse så var Undra mycket piggare ..ville tom ha mat, koktfisk och pyttelite torrfoder samt a-fil,å det slank ner!!!
Bella fick samma måltid,hon tyckte det var supergott!!!..matvraket:o) hoppas bara att det var någon bacill som Undra fått i sig som inte smittar för jag vill INTE att Bella ska bli sjuk nu!!
Vi håller tummarna!!
//Heléne

1 kommentar:

Lisa Olausson sa...

Hur mår din stora lilla =)?
Hoppas att det är bättre... Greger mår bra nu. Skönt de.. Har kollat upp smhi och de lovar bra väder på lördag, JIPPI =) ! Satte kamera batteriet på laddning så det kan knäppas en jäkla massa bilder. Ska bli såå kul!
Ha det gott och klappa om Undris från mig och Greger.
Ha det gott..!