onsdag, januari 25, 2012

Debut i gymmet...

Idag så har jag vågat mej in i gymmet för första gången sen dinosauriernas tid. Det var nog med skräckblandad förtjusning som jag efter mitt cross pass försökte smyga mej in obemärkt :)
Hade gjort upp en tid med Christoffer som jobbar hos brorsan och typ tränar jämt. Han skulle visa mej alla dessa konstiga apparater så jag inte grejsar själv och gör något dumt fel lyft...jag tror faktiskt inte att han fattade riktigt HUR otränad jag är. Det första jag fick göra var att köra bröst från någon halvsittande ställning, med en stång på en 15 -20 kg..WTF!..redan där var jag död :)) Som sen följdes av ryggövningar samt biceps och triceps övningar..ja, tjena Kerstin, jag kommer ju inte komma upp ur sängen imorgon!..det är ju ett som är säkert i allafall :/ Träningsvärk är till för att tränas bort..har jag hört..vem fan kom det??
 Imorgon blir det simmning igen och cross. På Fredag ännu en genomgång på gymmet..antar att det är ben och mage då..urk!
Har förövrigt fått in vatten i öronen så jag är lomhörd och halvdöv (mer än vanligt). Vaxpropp påstår de på jobbet att det kan vara som är orsaken till det. Så nu får jag köpa revaxör och droppa i öronen ett par dagar..nu snackar vi pensiovarning :)
För övrigt så har jag bara en sak till att tillägga..Soffan har byggt denna vackra men extremt otränade kropp...

over and out!

Inga kommentarer: