söndag, januari 29, 2012

Sköna Söndag

Idag sov jag ända till 8.20..det är nog något slags rekord. Jag brukar alltid vakna jättetidigt när jag är ledig,men orkar sällan gå upp. Fick en hel del gjort på förmiddagen,bytte gardiner i 3 fönster,städade och plockade lite innan det var dax att ge sig av till Badhuset och simma mina 1000 m.

Jag simmade varannan 25 m crawl och varannan bröstsim idag för att få upp flåset ,simmade på 23 minuter.Funderar på om jag ska öka och börja simma 1500 m till veckan?
Det blir 60 längder...man kan ju inte påstå att det händer värst mycket när man ligger i vattnet och simmar.....tänker mest på hur jag ska andas, hur jag ligger i vattnet,vilken simteknik jag ska försöka hålla mej till för dagen och försöker hålla koll på vilken längd bland de 40 jag är på :)

Hundarna var ju oxå tvungna att få lite motion,så jag packade om väskan med varm choklad och macka när jag kom hem och åkte till Gryten i Degerfors i sällskap med Hasse och Nelson.Hittade pensiobrodden idag oxå ( dom skulle jag ha behövt igår i Lunedsbacken)

Strålande sol och rätt så mycket folk i farten. Vilket resulterade i att bara Bc:n fick springa lös hela rundan...hon var ju nöjd och mallig såklart över det (läs dryg) :)

Om det kalla vädret håller i sig så kanske det blir premiär tur för i år på längdskidor med hundarna på Gryten nästa helg...med livet som insats då ;)

Over and out...


Inga kommentarer: