måndag, januari 23, 2012

Djupvattengympa

Då var det dax igen att prova på Djupvattengympa. 
Startade först upp med ett vilopass i sängen när jag kom hem från jobbet och hade värsta överläggningen med mej själv om jag igentligen orkade träna överhuvudtaget idag? Efter ca en timmas överläggning( läs power nap) så masade jag mej iväg till mitt nuvarande andra hem, badhuset.
Var tuff  alt dum nog med att köra ett kort pass på crosstrainern först som uppvärmning..varför ska man gå ut lugnt för??
Har fortfarande lite små ångest för den där godispåsen igår :/
Sen var det dax att hoppa ner i den djupa delen på bassängen och hoppa upp på "cykeln"..satan i helvete vad ont i rumpan det gjorde att sitta på den där och skava i fem minuter på uppvärmningen, å inte nog med det så fick jag kramp i ena vaden..där fick jag för jag värmde upp på crossen :)
För övrigt så kommer det nog kännas i både armar ben och mage imorgon, att jag jobbat lite idag..det är väl en härlig känsla :) Det är i allafall jobbigare än vad man tror att "bara" ha vatten som motstånd. Jag har ju dock lite fördel i vissa övningar i och med att jag flyter som en kork i vattnet vare sig jag har flytbälte eller ej :) :)
Imorgon får det simmas minst 1000 meter igen...och kanske lite cross...

over and out...


Inga kommentarer: