onsdag, december 31, 2008

Vi är trötta.....
Men det var väl det som var meningen med dagens träning :o)
Sitter här framför datorn och är alldeles mosig..vilken tur att jag inte behöver gå bort någonstans ikväll..en varm dusch, lite mat och godis, sen soffan och mys med dogsen och en bra dvd film :o)
*******
Vad har vi gjort då? Jo, i förmiddags så drog vi iväg till Örebro för att träna räddning med Karin och Andreas och deras hundar. Alla hundarna skötte sig utmärkt!
Vi började med Honey, sen gick vi i en ruinhög med Grejja och Undra. Undra gick som hon aldrig gjort annat( hon har ju gått en gång förut ) INGA PROBLEMS!
Grejja startade som en bulldozer..men halkade eftervägen och då blev det lite läskigt, koppel på och upp i högen igen..fortfarande lite läskigt men mycket bättre med lite stöd.
*******
Grejja fick sätta sig i bilen och vila lite medans vi körde vindningar med Undran, hon är så go :o)...fin vindning, lungt å fint så letar hon upp figgen. Vi körde Undra två gånger, gång nummer två fick hon två höga figgar och en hel dold,ingen vindningar gång nr två, utan jag skickade henne direkt. Man kan ju se en viss orutin :o)..men hon hittade alla och kämpade på fint!
*******
Grejsans tur....vindningar, tog den första klockrent :o) Tyckte nog att detta var det mest fantastiska hon har varit med om det sista halvåret:o) Man ser ju att en riesen är ju nästan som skapt till att hålla på med räddning....
Andreas försökte få henne att sitta innan belöning..å med tanke på hur hennes mor är, så var detta mycket klokt..hon är ju "lite" väl hård i sitt förhållande till figurant..minst sagt :(
Vi avslutade med en fig i ruinhögen..bara för att se om motivationen att hitta figgen, övervann den lilla rädsa som hon fick när hon halkade. Hon gav sig upp i högen..men sen var det stopp, då fick jag följa med en bit på vägen och då gick det bra :o)
*******
Ross fick självklart oxå träna lite..Karin stängde in mej i världens minsta dataskåp och låste dörren. Nu går jag , sa hon..å jag kände hur jag nästan fick panik inne i det där lilla jävla skåpet :o) Inte blev det bättre av att Ross i princip letade av hela området innan han hittade mej :o)..kändes som jag stod där inne i en evighet!!
*******
Sen bar det av till Kilsbergen för lite korvgrillning, uppletande med småflickorna och ett spår till Honey.
Grejja och Undra fick uppletande i korridor, Grejja tyckte oxå detta moment var hur kul som helst :o)..Undra var nog lite tröttare så hon blev lite seg i slutet..stackarn .
*******
Nu ligger de nöjda och sover här bredvid mej...till 12 slaget så ska de få ett varsit smarrit ben ....tycker att det är en väldans tur att man inte bor i stan nu..hör långt därborta hur det sprakar och smäller..stackars alla hundar som är rädda :o(
Nu hoppas jag att mina två inte ska reagera värst..rapport kommer imorgon!
*******
Till sist vill jag tacka Karin och Andreas för en trevlig träningsdag!!







Fer bilder kommer att läggas ut i Pixbox albumet..
Fridens!!
//H

Inga kommentarer: