torsdag, januari 01, 2009

Nytt år........
****************
Startade väl inte så där speciellt bra..eller rättare sagt det förra året slutade mindre bra. Min jävla mage har ju knövlat i typ över en vecka nu :o(
Å, igår var inget undantag...äter Losec och lite andra medicamenter, men det hjälper inte speciellt mycket. Å när jag inte äter (ja, jag äter ju extremt dåligt i vanliga fall..förutom godis, då) så blir jag jädrigt tjurig..minst sagt, så idag skulle jag nog ha vänt på mej och somnat om..hmmm.
Fick inte i mej någon mat alls igår kväll..rolig NyårsAfton...
**********
Irriterat mej på det mesta faktiskt..står nästan inte ut med mig själv....
1. alla jävlar som sköt raketer igår..tar de upp skräpet efter sig??..nääää..men gnälla på att det ligger en liten hundbajs det kan folk göra i parti och minut i tidningen..grrrr, jag tycker ju förstås att man ska ta upp skiten efter sig ..missförstå mej inte men den bryts ju iallfall ner...
**********
2. Jag var till mormor på Lasarettet..ja, man kan inte bli mer än deperimerad. Hon håller på att mista alla sina förmågor som hon hade innan hon ramlade. Ja, hon är snart 93 år, men målet är ju inte att hon ska bli kvar på lasarettet utan få en sjukhemsplats någonstans..lite sjukgymnastik så hon klarar av att lyfta armarna själv..plese!. Hon har klarat sig hemma helt utan hjälp ända tills hon ramlade och fick en spricka i bäckenbenet..3:e avdelningen på las som hon är på, de två föregånde var helt toppen..men den här är rena skiten. Som idag tex, så fick hon medicin när jag var där och den som gav henne medicinen gick därifrån när mormor hade den i handen???
Hallå!! Tanten är fullpoppad i smärtstillande..hon är i princip helt hög ju.. hon fattade ju inte att hon skulle svälja pillren...my good! Ja, jag vet att hon inte lever så länge till..helt självklart när man är 93, men ett värdigt slut har väl alla rätt till???..eller???
********
Nu orkar jag inte faktiskt inte gnälla något mer idag...fast det finns säkert mer :o)
Var iväg med Ullis och gick en prommis i Råbäck i Degerfors vid lunch..hundarna ska ju inte lida för att jag är tjurig....
Vädret idag går det ju inte heller att klaga på :o)..lite kallt kanske...




























Hundarna brydde sig inte om några smällar igår,utan sov sött under 12 slaget...SKÖNT!
//H













1 kommentar:

Anonym sa...

Nu får du rycka upp dig Helené! Blir inte magen bättre måste man gå till farbror Doktorn! Sköt om dig! Kram
Annika & skrällerna