onsdag, januari 28, 2009

Träning...


Igår var vi iväg till ridhuset å tränade lite lydnad. Trodde ju att det skulle var lilla lakrits monstret som skulle vara busig där inne, hon är ju mindre van en hel massa olika hundar än U..men så fel jag hade!
G skötte sig riktig bra..ja, hon tappade ju konsentrationen ett par gånger, men annars så var jag riktigt nöjd med henne.
U däremot, tyckte nog att det var det mest fantastiska som har hänt detta år! ( ja, vi har ju inte precis tränat ihjäl oss..) Hon var helt GASAD!!..så då upptäckte jag att jag faktiskt kanske måste börja träna lite lydnad nu då (igen ska jag väl tillägga)..hmmmm
Idag har pappsen och jag varit ute på klubben och tränat lite. Vi var ju iväg i Fredags oxå, har ju kommit på att jag kan ha användning av honom nu när han är pensionär :D
Vi körde några grundsträckor i skogen och sen så skulle gubben skjuta.
Jag sa till honom att spänna hanen på pistolen, innan han sköt..tror ni han lyssnade?
Nää, så pistolen klickade flera gånger och han undrade vad han gjorde för fel??
Jo, han lyssnade inte på sin sin dotters instuktioner!!! :o) Har alla karlar svårt för att ta in information eller???..Herre gud!
Lena stod där och skrattde medans jag skällde på den stackarn..hon kom en sväng , mest för å kolla om det kokade i topplocket på mej antar jag ;o)
Tillslut var jag ju tvungen att säja att jag tyckte han var snäll som hjälpte mig iallfall..annars kanske han inte följer med några fler gånger...
Nä, nu får det bli lite televison och sedan sängen!
Fridens!!
//H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja äntligen lite skoj!!!!!!
Vad fint du har gjort hemma! När kan du komma hem till mig?.. Perfekt med overall, är den i BÄVER-nylon??
Nä facebook har jag inte lagt mig till med...ännu... Man blir ju lite irriterad när man ser sina anställd med det upp hela tiden....:0(

Anonym sa...

Vilken god dotter du är som håller pappa sysselsatt, nu när han är pensionär! Frisk luft, motion och hjärngymnastik, kan det bli bättre?