lördag, januari 10, 2009

Vallning i Lillkyrka
Ett helt gäng var vi som samlades i Lillkyrka idag på fm. Undra och jag var inne i fållan en kortis..mest för å repetra höger och vänster..hon har ju i princip inte sett ett får sen den 28 dec när KM var. Sen gick Undrisen å jag till det stora fältet för träna hämt, å lära sig vart fåren är när jag visar :o)
********
De första hämten gick sådär..hon snipade rejält(antagligen för att våra får i hämten börjar springa redan när Undra är klockan kvart i 12 :oS ), så då backade jag i träningen och la henne , gick därifrån och ställde mej mellan henne och fåren och skickade, då gick det bättre. Skickade henne och sprang sedan mot fåren oxå för att få ut henne..ja, jag sprang å nu har jag kramp i vaden :o)
Sen tränade vi lite fösning och drivning innan paus. Korv i bröd och en hel del fikabröd..mums..
*********
Ut igen och körde samma, gick bättre nu. Gick sedan till lilla hagen där jag sprang igång henne ett par hämt, så hon ska få upp bättre fart..det tycker hon är riktigt laj :o)
Tack alla för en trevlig dag i en otroligt blåsig fårhage!!
********
När vi kom hem fick Undra vara själv och lilla svarta monstret och jag tog en skogsprommis i mörkret..å se..hon var inget monster när hon var själv med matte!! Hur ordentlig som helst..drog inte i kopplet en endaste gång och lyssnade när jag pratade....måste nog gå lite fler ensam prommisar med dem framöver, tror jag....
********
Nu blir det en varm dusch och sen tv:n för imorron så ska jag å dogsen vara störningsobjekt på ett inträdesprov i räddning :o)..Kanske hinner Karin och jag träna lite med efteråt...

Fridens!!!
//H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men, sicken gullig bild!

Anonym sa...

Jätte fin bild! 3 nyanser av vitt :-)